Opkøb af dødsbo i København og omegn

 

Vi er specialister i opkøb af dødsbo og tilbyder vores services i hele landet. Står du med et dødsbo som du skal have vurderet, solgt og ryddet kan du blot ringe til os og booke en gratis og uforpligtende aftale med en af vores vurderingskonsulenter

 

 

 

 

Hvordan foregår det?

Det kan være svært at danne sig et overblik over hvordan man får afviklet et dødsbo, da der er mange ting man skal have med i overvejelserne. Skal dødsboet totalryddes eller vil man beholde nogle af effekterne, i så fald, skal man benytte sig af et flyttefirma til at fjerne de ting man vil beholde fra dødsboet eller har man mulighed for selv at klare den del? Derudover skal man finde ud af om dødsboet skal rengøres efter det er blevet tømt og hvis det er en lejebolig bør man tjekke hvilken stand dødsboet skal afleveres i.

For at gøre det let har vi udarbejdet en kort checkliste over ting man bør overveje når man skal have tømt et dødsbo.

 

 

Checkliste til når man skal have tømt et dødsbo

 

  • Er der nogle ting i dødsboet man ønsker at beholde? Det kan være effekter der har en særlig affektionsværdi eller effekter, som man blot ønsker at sælge selv enten online eller via auktion
  • Skal dødsboet rengøres efter at det er blevet tømt og i så fald er der nogle særlige krav til rengøring af boet man skal tage hensyn til?
  • Er der kælder og loft tilhørende til dødsboet og i så fald, skal disse også tømmes?
  • Skal vand- og elmålerne aflæses og står man selv for denne del eller skal rydningsfirmaet klare det?
  • Skal faste tæpper fjernes og i så fald, hvad skal der ske med det tape der sidder under tæpperne, er det noget man selv vil fjerne eller skal rydningsfirmaet klare den del?
  • Hvis der er tape eller andet materiale der sidder fast på gulvene, som potentielt set kan have skadet gulvene, hvem er ansvarlig for at genetablere dette til oprindelig stand?

 

 

Hvordan får man den bedste pris for dødsboet?

Når man skal sælge et dødsbo er der nogle ting man selv kan gøre for at sikre sig at man får den bedste pris for boet. Først er det vigtigt at man danner sig et overblik over hvilke effekter man ønsker at beholde, så man kan lægge dem til side og sikre at disse effekter ikke bliver talt med i det endelige tilbud dødsbo rydningsfirmaet udarbejder.

 

opkøb af dødsbo

 

 

De 3 vigtigste ting du skal have forberedt inden salg af dødsbo

 

Når man finder et firma der opkøber og rydder dødsboer er det vigtigt at forstå hvordan et dødsbo rydningsfirma hænger sammen og hvilke ting der påvirker et givent tilbud.

Et firma som Dødsbo.dk sender gerne en gratis vurderingskonsulent ud til dødsboet for at foretage en besigtigelse af indboet og opgavens omfang. Denne konsulent vil primært se på to ting.

 

  1. Hvor mange værdier er der for i dødsboet?
  2. Hvor mange udgifter er der forbundet til rydning af dødsboet?

Det endelige tilbud du modtager på et køb og rydning af dødsboet kan derfor skrives op på følgende måde: værdier – udgifter = tilbud på køb og rydning af dødsboet.

Det er egentlig meget simpelt, men for at kunne give et retvisende og fair tilbud er det vigtigt at dødsbofirmaet, sammen med kunden, gennemgår hele dødsboet for de værdier der måtte være, samt danner sig et godt overblik over de udgifter der er forbundet med rydningen. Nogle gange kan det endda være at man bliver nød til at betale dødsbo firmaet for at rydde dødsboet, da der simpelthen er flere udgifter end værdier at gøre godt med.

Og så kan man spørge sig selv, hvordan bliver udgifterne så udregnet? Den simple måde at anskue dette på er at forestille sig hvad et flyttefirma skulle have for at rydde dødsboet.

De vil nemlig se på følgende ting og have det med i overvejelserne når tilbuddet bliver afgivet:

 

  1. Da alt affald skal sorteres efter genbrugspladsen regler, hvor lang tid tager det henholdsvis 1 eller 2 mænd, at klare denne opgave?
  2. Hvilken etage ligger dødsboet på og hvordan er tilgang til boet både indvendigt (er der elevator) samt udvendigt (hvor tæt kan man parkere på indgangen?).

Når man har dannet sig et overblik over udgifterne, vil dødsbo firmaet selvfølgelig også se på hvilke værdier der er for i boet, Det er vigtigt at man på forhånd har gjort op med sig selv, hvad den ønskede pris er for det indbo der er i dødsboet.

Derudover er det også vigtigt at man forstår at selvom du kan sælge en given vare privat fx via den blå avis for kr. 100,- så er det ikke sikkert at dødsbo firmaet kan tilbyde dig samme pris, da firmaet også skal tjene penge på sine ydelser.

Til sidst er det vigtigt at nævne at man selvfølgelig ikke må begynde at fjerne ting fra boet før man har fået en boopgørelse. Til dette kan man finde hjælp inde på domstol.dk, hvor man også finder de nødvendige blanketter til dødsbo behandling.

Kontakt os for et gratis og uforpligtende besøg og få et tilbud på opkøb af dødsbo.

Ring 50 65 22 22 eller skriv til os på kontakt@dodsbo.dk

 

 

Få et tilbud 50 65 22 22