Indhent tilbud - 3 ting du skal være opmærksom på

 

Når man skal indhente tilbud på køb og rydning af dødsbo, er der et par vigtige ting man skal være opmærksom på. Når vurderingskonsulenter skal give dig en pris på køb og rydning af et dødsbo, sker det oftest ved at de kommer på besøg og gennemgår boet med dig for værdier og udgifter forbundet med rydningen af dødsboet.
Men der er et par ting man skal være særligt opmærksom på, hvis man gerne vil sikre sig at få den bedst mulige pris for dødsboet.
Før vi kommer til de tre vigtige punkter, er det selvfølgelig vigtigt man vælger et dødsbo firma, som har erfaring i branchen, som ved hvordan man værdisætter et dødsbo og som kan tilbyde et gratis og uforpligtende tilbud på rydning af dødsboet.
Det er særligt vigtigt at du vælger et dødsbo firma, som kan rådgive dig omkring processen ift. værdiansættelser, sortering af affald ifølge genbrugspladsens anordninger, vedligeholdelse af dødsboet og hvordan et dødsbo generelt skal overdrages.
Når det er sagt, så er der tre vigtige punkter du skal have i tankerne når du indhenter tilbud fra et dødsbo firma.

1. Koster det noget at indhente tilbud?

Når man indhenter tilbud på køb og rydning af dødsboer, så betyder det oftest at dødsbo firmaet skal sende en vurderingskonsulent ud på dødsboets adresse for at besigtige opgaven.
Det betyder selvfølgelig at virksomheden du kontakter, har nogle udgifter forbundet med at komme ud til dødsboet, som transportudgifter og ikke mindst vurderingskonsulentens tid.
Nogle dødsbo virksomheder tager et gebyr for at sende en vurderingskonsulent ud til dødsboet for at afgive et tilbud, typisk er det dødsbo virksomheder, som får et lavt antal opgaver og muligvis ikke har erfaring i branchen.
Vi anbefaler altid at man er opmærksom og spørgende, hvis en dødsbo virksomhed kræver et gebyr for at afgive et tilbud, da dette oftest betyder at det tilbud man modtager ikke er det bedste.
Hos Dødsbo.dk tilbyder vi altid en gratis og uforpligtende gennemgang af dødsboet, hvorefter vi sender et skriftligt tilbud indenfor få timer. Vores tilbud beregnes altid på den mest fair måde for begge parter og vi er kendt for at tilbyde landet højeste dagspriser for dødsboer.
Grunden til at vi hos Dødsbo.dk kan tilbyde gratis vurderinger af dødsboer er fordi at vi gennem erfaring har opbygget en høj ekspertise omkring rydning og vurdering af dødsboer og kan derfor oftest give kunden til tilbud som andre virksomheder ikke kan matche.
At købe og rydde dødsboer er ikke blot en flytte opgave, hvor man skal flytte indboet fra a til b.
Det kræver en masse erfaring at kunne værdiansætte indboet til den rette pris, samt vurderer hvor meget arbejde der ligger i at tømme et dødsbo. F.eks. skal man tage højde for, hvor stort dødsboet er, hvilken etage ligger det på og hvor let er tilgangen til dødsboet, skal faste tæpper og gardiner fjernes og hvad med hårde hvidevarer?
Alle sådan nogle ting gennemgår vi på dødsboets adresse sammen med kunden, hvorefter vi oftest leverer det bedste bud på køb og rydning af dødsboet.

2. Er det en totalrydning eller et restbo?

Når vi besøger et dødsbo for at give en gratis vurdering og tilbud, er det vigtigt at man som kunde har gjort sig nogle tanker om hvorvidt der er tale om en totalrydning af et dødsbo eller om det blot er nogle få ting, som skal sælges.
Vi oplever tit at man som kunde ringer til os og får en af vores vurderingskonsulenter på besøg uden at man rigtigt har gjort sig tanker om hvad der egentlig skal ske med dødsboet. Eller, det kan også være at man arvingerne indbyrdes ikke er blevet enige om hvad der skal ske med indboet og hvordan indboet skal fordeles.
Hos Dødsbo.dk anbefaler vi altid at man afklarer dette inden at man kontakter et dødsbo firma, da det netop bliver en meget svær opgave for os at vurdere hvis ikke der er klarhed om hvad der indgår i dødsboet og hvad der skal blive.
Vi har engang imellem oplevet at skulle give et tilbud op køb og rydning af et dødsbo, hvorefter vi har lavet en aftale med kunden. Når vi så har skulle rydde dødsboet, har der manglet nogle vigtige effekter, som vi har regnet med i tilbuddet som værdier og dette ændrer selvfølgelig vores tilbud.

3. Hvor hurtigt skal det tømmes?

Når vi vurderer dødsboer er det vigtigt at vide om der er en tidsfrist på hvornår dødsboet senest skal være ryddet til. Oftest vil der være en stram tidsfrist ved lejeboliger, hvorimod ejer boliger afhænger mere af hvad der skal ske med dødsboet efterføglende.
Den anden årsag til at det er vigtigt for os at vide hvor lang tid vi har til at rydde dødsboet er at et af de mest tidskrævende opgaver ved tømning af dødsboer er sorteringsarbejdet. Både i forhold til de ting som skal gemmes, men i høj grad også ved de ting som skal køres på genbrugspladsen.
Det er netop sådan at al affald, skal sorteres i klare sække og efter genbrugspladsen anordninger, hvilket betyder at man ikke bare kan tage en sæk og smide blandede ting ned i.
Det hele skal sorteres f.eks. glas i en pose, metal i en pose osv. og denne process kan hurtigt være den mest tidskrævende del af dødsbo rydningen.
Hvis et bo skal tømmes hurtigt, så betyder det at dødsbo firmaet skal have flere mænd på opgaven, hvilket betyder en højere pris. Derfor anbefaler vi altid at man har gjort sig tanker om hvor lang tid dødsbo firmaet kan få til at rydde dødsboet.
Få et tilbud 50 65 22 22